Karta Usługi zgłoszenie obiektu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie gminy Słupno zobacz

Zgłoszenie obiektu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Słupno

NSTRUKCJA KROK PO KROKU

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Słupno.
  2. We wniosku podaj numer NIP oraz numer wpisu do KRS.
  3. Wypełniony i podpisany własnoręcznie wniosek wraz z załącznikami złóż osobiście w Biurze Rady i Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Słupnie ul. Miszewska 8a, 09-472 Słupno pok. 19B.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Słupno.
  2. Załączniki:
  • minimalne wymagania co do wyposażenia dla innych obiektów, świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi,
  • opis obiektu.
  1. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej – w przypadku żądania wydania zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Słupno.

Opłaty:

Wpis do ewidencji jest bezpłatny.

  • 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Słupno  - na żądanie wnioskodawcy.

Wszelkie zobowiązania można wpłacać:

  • w kasie Urzędu Gminy w Słupnie, ul. Miszewska 8a (poniedziałek 8.00 – 17.00, wtorek – środa 8.00 – 16.00, piątek w godz. 8.00 – 15.00);
  • przelewem na nr konta: Vistula Bank Spółdzielczy 22 9011 0005 0002 0981 2000 0020  z zaznaczeniem "opłata za zaświadczenie".

Miejsce złożenia  wniosku:

Urząd Gminy w Słupnie ul. Miszewska 8a, 09-472 Słupno

Biuro Rady i Informacji Publicznej, pok. 19B

Termin odpowiedzi:

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji o odmowie wpisu przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku za pośrednictwem organu, który wydał decyzje w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Podstawą odmowy wpisu do ewidencji innych obiektów hotelarskich są braki formalne wniosku, nieuzupełnione w terminie 7 dni od wezwania do ich usunięcia. Odmowa wpisu w tym przypadku wydawana jest w formie informacji o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania.

Uwagi:

  1. Prowadzenie ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie należy do obowiązku Wójta Gminy Słupno – art. 38 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z  2020 r. poz. 2211).
  2. Zgłoszenie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie jest obowiązkowe dla wszystkich, którzy prowadzą działalność polegającą na wynajmowaniu pokoi dla turystów (art.39 ust.3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych) w formie: pokoi gościnnych, kwater prywatnych, wynajmu pokoi, gospodarstwa agroturystycznego, pól biwakowych, domków letniskowych, ośrodków wczasowych, kolonijnych, rehabilitacyjnych itd., bez względu na ilość wynajmowanych miejsc noclegowych.
  3. Ewidencja innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie nie obejmuje następujących obiektów hotelarskich: hoteli, moteli, pensjonatów, kempingów, domów wycieczkowych, schronisk i schronisk młodzieżowych.
  4. Ewidencja innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, jest jawna. Karty ewidencyjne obiektów mogą być udostępniane do wglądu w obecności osoby uprawnionej do prowadzenia ewidencji.
  5. Po dokonaniu wpisu, na żądanie wnioskodawcy wydawane jest potwierdzenie wpisu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie.
  6. Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie zgłasza do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie informację o:
  • zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
  • uzyskaniu decyzji marszałka województwa o zaszeregowaniu obiektu do rodzaju i nadaniu kategorii,
  • zmianie działalności sezonowej na stałą lub stałej na sezonową,
  • zmianie liczby miejsc noclegowych, liczby jednostek mieszkalnych, zmianie ich struktury, zmianie numeru telefonu, a także - o ile obiekt posiada - o zmianie numeru faksu, adresu poczty elektronicznej oraz adresu strony internetowej,
  • zmianie zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych,
  • pisemnie na adres Urząd Gminy w Słupnie, 09-472 Słupno, ul. Miszewska 8a

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1944).
  2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U z 2017 r. poz. 2166).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z z 2024 r. poz. 572.).

Wymagane załączniki do pobrania:

  1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Słupno.
  2. Załącznik nr 1 Minimalne wymagania co do wyposażenia dla innych obiektów, świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi.
  3. Załącznik nr 2 Opis obiektu.

Sprawę prowadzi:

Biuro Rady i Informacji Publicznej, tel. 24 2679588

email: biurorady@slupno.eu
 

Załączniki:

Zgłoszenie obiektu do ewidencji innych obiektów w których świadczone są usługi hotelarskie.docx

Zgłoszenie obiektu do ewidencji innych obiektów w których świadczone są usługi hotelarskie.pdf

Minimalne wymagania co do wyposażenia dla innych obiektów w których są świadczone usługi hotelarskie załącznik nr 1.doc

Minimalne wymagania co do wyposażenia dla innych obiektów w których są świadczone usługi hotelarskie załącznik nr 1.pdf

Opis obiektu załącznik nr 2.doc

Opis obiektu załącznik nr 2.pdf

Zgłoszenie zmiany wpisu do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie.doc

Zgłoszenie zmiany wpisu do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie.pdf

Zawiadomienie o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich.doc

Zawiadomienie o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich.pdf

Wniosek o wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie.doc

Wniosek o wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskich.pdf

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Emilia Adamkowska
  • Data udostępnienia w BIP: 2024-11-26 15:55:06
  • Informacja zaktualizowana przez: Emilia Adamkowska
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-12-05 12:54:15
  • Liczba odsłon: 42
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 4288763]

przewiń do góry