Przedmiot petycji
Petycje kieruje się do organu stanowiącego władzy publicznej, którym odpowiednio jest na szczeblu lokalnym Rada Gminy Słupno. Przedmiotem petycji jest prośba, jak i również żądanie, w szczególności zmiany istniejącego stanu prawnego, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji Rady Gminy Słupno.
Podmiot uprawniony do złożenia petycji
Petycję może złożyć praktycznie każdy indywidualnie:
- osoba (która ukończyła 18 rok życia),
- przedsiębiorca,
bądź też za pośrednictwem reprezentanta:
- grupa obywateli,
- organizacje pozarządowe,
- stowarzyszenia,
- fundacje,
- grupa tych podmiotów.
Petycję można złożyć w dowolnej sprawie publicznej, interesie własnym, oraz w interesie osoby trzeciej lub instytucji za jej pisemną zgodą.
Forma składania petycji
Petycję można złożyć w dowolnej formie tradycyjnej papierowej, oraz za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (e-mail, e-puap).
Petycja powinna zawierać
Petycja powinna zawierać takie informacje jak:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adres do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów,
- oznaczenie adresata petycji,
- wskazanie przedmiotu petycji.
Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu trzeciego.
Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów – przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję.
Termin załatwienia petycji
Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w terminie, termin ten ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 3 miesięcy, licząc od upływu terminu, w którym powinna być rozpatrzona.
Forma załatwienia sprawy
Postępowanie w sprawie petycji kończy się zawiadomieniem podmiotu wnoszącego petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Miejsce złożenia i odebrania dokumentów
Osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, drogą pocztową lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej
Podstawa Prawna
Ustawa z dnia 6 września 2014 r. o petycjach (Dz.U. z 2014 r., poz. 1195)
Godziny Pracy Urzędu
Poniedziałek: 8.00 – 17.00
Wtorek – czwartek: 8.00 – 16.00
Piątek: 8.00 – 15.00
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Ulicki Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 2016-04-27 12:55:36
- Informacja zaktualizowana przez: Ulicki Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2016-10-21 10:32:43
- Liczba odsłon: 1315
- Historia dokumentu: